Zpět

16. 8. 2021

Ford „najal“ robotické řidiče

Supermoderní „továrna na počasí“ automobilky Ford nebyla nikdy vytíženější. V laboratořích, které pod jednou střechou simulují různé druhy extrémních povětrnostních podmínek, mohou technici zkoušet nové vozy bez komplikací, s nimiž je cestování po světě v poslední době spojeno. Simulované podmínky jsou přitom tak věrné, že i nejzkušenější testovací řidiči se mohou cítit unavení či malátní – například při simulaci vysokých nadmořských výšek. Ford proto nyní angažoval dva robotické řidiče. Technici jim říkají Shelby a Miles. Uplatní se zejména při simulacích vysokých nadmořských výšek, kde metodika testu někdy vyžaduje, aby se postup několikrát perfektně zopakoval.

Továrna na počasí, umístěná v německém Kolíně nad Rýnem, přispívá k tomu, že řidiči se mohou na své vozy Ford spolehnout v saharské poušti, na Sibiři i na nejvýše položených alpských silnicích. Při testování se živými řidiči v aerodynamickém tunelu, zejména při simulaci vysoké nadmořské výšky, je nutné dodržovat řadu bezpečnostních opatření. Na místě musí být lahve s kyslíkem, zdravotnické vybavení i záchranář a zdravotní stav řidičů se nepřetržitě sleduje. Robořidič může pracovat v teplotním rozsahu -40°C až +80°C, stejně jako v extrémních nadmořských výškách. Navíc ho lze naprogramovat na různé řidičské styly. Nohy robotického řidiče sahají k pedálům akcelerátoru, brzd a spojky, jedna paže ovládá řazení a druhá spouští a zastavuje motor.

Ford nicméně i nadále provádí provozní zkoušky v reálném světě. V Evropě se jedná například o Großglocknerskou vysokohorskou silnici v rakouských Alpách nebo o zasněženou oblast Arjeplog ve Švédsku.
| Ford „najal“ robotické řidiče
Zavolat
zpět
Tato stránka používá cookies

Tato stránka používá cookies, které slouží pro zlepšení uživatelského zážitku, k analytice i cílení reklamy.

K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. Informace o tom, jak náš web používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Partneři tyto údaje mohou zkombinovat s dalšími informacemi, které jste jim poskytli nebo které získali v důsledku toho, že používáte jejich služby.